ВІДКРИЛИ НАБІР - ВСТУПНА КАМПАНІЯ 2025
Litera Logo
Навчання в Словаччині, працюємо з 2002 року
Навчання в Словаччині

Опис спеціальності “Дошкільна та початкова педагогіка”, УКФ, Нітра

Навчання в Словаччині / Блог о Словакии / Освіта у Словаччині / Опис спеціальності «Дошкільна та початкова педагогіка», УКФ, Нітра
Категорії блогу: Без рубрикиВідео та вебінариЖиття у СловаччиніОсвіта у СловаччиніУніверситети Словаччини
Опис спеціальності “Дошкільна та початкова педагогіка”, УКФ, Нітра

Профіль випускника

Випускник бакалаврату представленої освітньої програми стає початківцем вихователем дитячого садка (або початківцем вихователем у шкільному освітньому закладі або початківцем педагогічним асистентом, початківцем шкільним фахівцем). Має знання та навички на рівні випускника бакалаврату, які є умовою вступу до його професії.

Представлений профіль випускника розглядає три основні компетенції:

  • дитина – компетенції, спрямовані на пізнання дитини в освітньому процесі,
  • навчальний процес – підготовка вчителя в галузі планування та підготовки, реалізації навчального процесу та його оцінки з точки зору роздумів про розвиток дитини, а також розвиток педагога,
  • вчитель – його професійні компетенції спрямовані на подальшу освіту, на співпрацю зі шкільною спільнотою, з сім’єю, зі шкільними установами та іншими установами.

ДИТИНА

Випускник бакалаврату за освітньою програмою «Дошкільна та елементарна педагогіка»:

  • має знання і здатний на їх основі виявити та прийняти особливості розвитку та індивідуальні особливості дитини
  • контролює та вміє дотримуватися законів психологічного розвитку та особливостей дитини відповідного вікового періоду (Біологія дітей дошкільного та молодшого шкільного віку та шкільне здоров’я, Психологія дитини та її розвиток, Психологія виховання та соціалізації).
  • у своєму педагогічному підході він вміє пояснювати, обговорювати та розмірковувати про методи та засоби виявлення особливостей розвитку та індивідуальних особливостей дитини
  • знає свої внутрішні та зовнішні умови навчання, а також свої освітні потреби (Психомоторика та здоров’я дитини).
  • також вміє ідентифікувати та прийняти соціокультурне середовище дитини та її вплив на розвиток, виховання та навчання (Адаптація дитини до раннього навчання, Педагогічні та соціальні аспекти дитинства).
  • має знання і в освітній діяльності може використовувати методи та засоби педагогічної діагностики для виявлення індивідуальних особливостей дитини. Зазначені компетенції підкріплюються предметами освітньої програми («Педагогічна діагностика в дитячому садку», «Спеціальна педагогіка», «Розвиток та діагностика фонологічної свідомості», «Порушення мови та їх профілактика»).
  • має базове уявлення про соціальну структуру суспільства, її статику та динаміку, розуміє освітні потреби та специфіку різних соціальних груп. В даний час це дуже важливий момент, який перенесений на створення програми навчання (з урахуванням різноманітності контингенту дітей за різними критеріями).

Описание специальности "Дошкольная и начальная педагогика", УКФ, Нитра

ОСВІТНИЙ ПРОЦЕС

  • випускник має знання в галузі законів та основ педагогіки (Загальна педагогіка, Дошкільна педагогіка, Дидактика дошкільної освіти).
  • орієнтований та вміє застосовувати стратегії, що використовуються на цьому рівні освіти, до практичної діяльності з акцентом на міждисциплінарні перетини змісту освітніх областей (Теорії та методика грамотності, Мовне навчання з методикою, Числа та зв’язку, Знання природного та соціального середовища).
  • розуміє та може критично обговорювати етапи та структуру освітнього процесу та його альтернативи в умовах дитячого садка. Він також може обговорювати освітні концепції та теорії з професійною (але також і непрофесійною) спільнотою.
  • Знає цільові вимоги до знань та вмінь дітей, щоб вони були успішними та готовими до початкової освіти, контролює та може відображати дидактику всіх напрямків виховання та навчання. Ці компетенції в основному підкріплюються предметами, орієнтованими на художньо-освітню діяльність (Художня діяльність на поверхні, Дитяча література з методикою в передбаченому періоді, Інструментальна діяльність, Методика пізнавальної діяльності у музичному вихованні, Методика фізичного виховання, Прийоми роботи в дошкільну освіту, Методика трудової діяльності).
  • Знає та контролює принципи побудови індивідуальної освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами (Спеціальна освіта, Ігрова інклюзія, Полікультурна освіта).
  • Результати цих предметів також включають знання та навички планування, реалізації та оцінки навчального процесу з урахуванням дітей з особливими освітніми потребами.

Описание специальности "Дошкольная и начальная педагогика", УКФ, Нитра

ВЧИТЕЛЬ

  • він може оцінити можливості та межі власного кар’єрного зростання в діючій системі кар’єрного зростання та може обґрунтувати свою стратегію самоосвіти. це питання міститься у предметах (Вчитель та шкільне законодавство) та інших предметах методичного характеру (Дитина і книга, Розвиток конкретного математичного мислення, Основи художньої культури, Основи музики, Основні навички граматики).
  • частиною кар’єрного зростання є здатність випускника налагодити співпрацю та активно розвивати його з суб’єктами освіти та навчання, а також він може брати активну участь у розвитку школи (Сім’я та виховання в сім’ї, Педагогіка вільного часу, Співпраця дитячого садка та сім’я).
  • може поставити цілі та засвоїти необхідність безперервної освіти за основними напрямками утримання дитячого садка, педагогіки та психології, а також мовної та інформаційної грамотності. Зазначені компетенції представлені предметами (введення у мовну культуру, в обов’язкових факультативних предметах іноземної мови, застосування інформаційно-комунікаційних технологій).
  • може точно визначити та усвідомлює важливість своєї ролі у процесі дошкільної освіти та знає, що (не)виконання завдань пов’язане не лише з професійним розвитком його самого, а й усієї школи.
  • може реагувати інноваційними стратегіями на зміни, викликані культурними та соціальними умовами, можливо, пов’язаними із змінами в законодавстві, а також на зміни в інституційних правилах школи. Ці знання будуть придбані на предмет «Вчитель та шкільне право», «Як упоратися зі стресовими ситуаціями у професії вчителя» тощо.
  • володітиме навичками, які дозволять йому взяти на себе роль вчителя/вихователя, що відповідає професійним вимогам практики (вирішення освітніх завдань в умовах дитячого садка та початкової школи), і ці компетенції зміцнять усі предмети навчання

Працевлаштування випускників

  • Вихователь дитячого садка
  • Педагогічний помічник
  • Вихователь – позаштатний педагог чи аніматор, який здійснює виховання та навчання дітей та учнів у шкільних закладах, закладах дозвілля або у культурно-просвітницьких установах, де він бере участь у реалізації освітньої програми та несе відповідальність за якість навчання та результати виховання та освіти дітей поза освіти.
  • Шкільний спеціаліст – шкільний спеціаліст з виховання та освіти здійснює діяльність в області:
    1. виховання та освіта дітей та учнів із соціально неблагополучного середовища,
    2. використання бібліотечних послуг та інформаційних послуг для потреб освіти та навчання
    3. розвиток спортивних навичок учнів та набуття основ конкретного виду спорту відповідно до освітньої програми школи.

Статистика випускника магістратури цієї спеціальності

Інформація є актуальною на 2020 – 2021 р.

  • Середня заробітна плата до вирахування податків: 980 євро
  • Відсоток безробітних: 0%
  • Необхідний час для пошуку постійної роботи: 14 днів