- Університет: Університет Кирила та Мефодія у Трнаві
- Факультет: філософський
- Спеціальність: Англійська мова та культура у професійному спілкуванні
Профіль випускника
Випускник набуде професійних навичок/компетенцій для виконання своєї професії або буде підготовлений до продовження подальшого навчання у вузі. Випускник отримує первинні мовні навички лише на рівні комунікативної достатності як і письмовій, і у усній формі; має додаткові навички, такі як специфіка та принципи перекладу, володіє понятійним апаратом та базовими теоретичними знаннями в галузі лінгвістики, літературознавства та міжкультурної комунікації.
Програма навчання спрямована на підготовку студента до набуття ним загальнотеоретичних та професійних знань, набуття та розвитку практичних навичок та умінь, необхідних для виконання перекладацької роботи, поглибленого спілкування в різних професійних галузях, підвищення творчих здібностей за допомогою участі в організованих навчальних та наукових дослідженнях. Студент освоює основи лінгвістики, літературознавчих та культурологічних дисциплін, а також практичні навички з предметів, спрямованих на розвиток володіння англійською мовою на рівні.
Випускник вміє:
- адмініструвати веб-сайти
- може керувати командою
- у перекладацькій діяльності контролює формування перекладацької та термінологічної пам’яті за допомогою таких засобів перекладу, як Традос
- може створювати двомовні неотерми, каламбури, креативний на лексичному рівні
- при керуванні веб-сайтами та рекламою виявляє творчий підхід при пошуку перекладу, перевірці та редагуванні перекладних текстів;
- може опрацьовувати документи для управління організаціями будь-якої організаційно-правової форми,
- готовити та створювати інформаційні матеріали;
- створювати професійні тексти з різних наукових галузей.
Опитування випускників факультету
Згідно з анкетою, реалізованою у 2020 році (до неї були включені випускники 2005-2020 років), придатність випускників педагогічних програм поєднання оцінюється за такими категоріями:
- Задоволеність навчанням у ФФ УКМ з погляду намірів випускників до працевлаштування – у цій категорії 39,1% випускників відповіли за шкалою дуже добре, 45,3% – скоріше добре, 15,6% – середньо і не було зафіксовано жодної оцінки за шкалою “погано”. Позитивним моментом є те, що до 84,4% випускників задоволені якістю підготовки до виконання своєї професії.
- Працевлаштування за спеціальністю, в якій навчалися випускники – 60,9% випускників заявили, що працевлаштовані за сферою, що вивчається, 21,9% – у сфері, що частково перекривається, і лише 17,2% в іншому як область, що вивчається.
- Корисне вивчення спеціальності при підготовці до виконання професії – у цій категорії 25% випускників відповіли “так”, що навчання допомогло їм у підготовці до працевлаштування, 53,1% сказали “скоріше так” та 20 ,3% швидше немає, 1,6% сказав немає. Негативні відповіді ґрунтуються на тому, що не всі випускники знайшли роботу, до якої їх підготувало навчання.
- Задоволеність роботодавця якістю підготовки випускників – 45,3% випускників висловили за шкалою «так», що їхній роботодавець задоволений якістю їх підготовки, 46,9% “швидше так”, 6,3% ” не можу судити” і лише 1,6% “швидше ні”, 0% “ні”.
З вищевикладеного випливає, що навчання за комбінованими освітніми програмами добре готує випускників до виконання своєї професії. Розвиток компетенцій, що передаються, а також багатьох професійних компетенцій дозволяє випускникам успішно працевлаштуватися за межами навчальних закладів. Таким чином, можна дійти невтішного висновку, що випускники програм комбінованого навчання мають задовільну затребуваність ринку праці.